czwartek, 8 sierpnia 2013

Co zrobić, żeby się opalić, ale nie spalić?





Ważne jest to, żeby NIE LEŻEĆ długi czas na mocnym słońcu, ponieważ nasze ciało poniesie groźne konsekwencje: może się spalić (wtedy skóra staje się sucha), oraz możemy potem bardzo źle się czuć. Mogą to być: wymioty, ból głowy i wiele innych.
Dlatego powinno stosować się:
a) krem do opalania (dla dzieci przynajmniej 30, a dla dorosłych 20) (ten krem co jest na obrazku jest bardzo dobry, polecam :)),
b) coś na głowę (czapkę, kapelusz),
c) okulary przeciwsłoneczne,
d) dużo napoi (najlepsza woda, ponieważ najlepiej gasi pragnienie, ale inne też są zalecane, najważniejsze, żeby cokolwiek mieć do picia.),
e) ręcznik (żeby się wytrzeć).

Gdy ciało zaczyna nas mocno piec lub zaczyna schodzić skóra nie powinno się wtedy opalać. Żeby się opalić można się ochlapać wodą, wtedy słońce szybciej "bierze". Słońce przyciągają ciemne rzeczy.
Żeby się opalić nie trzeba koniecznie leżeć można również siedzieć, pływać, uprawiać sport, ale można leżeć zarówno na brzuchu jak i na plecach. Dlatego przypominam, żeby stosować te rzeczy, które są wymienione w punktach od a)-e)! Bo wtedy może to się źle skończyć dla nas. Ja trzymałam się tych reguł i się opaliłam bardzo ładnie. :)




P.S. Zdjęcia wykonałam ja.
Julka Blooggerka

1 komentarz:

  1. Ja nie lubię leżeć na słońcu, zdecydowanie lepiej się człowiek opali jak się bawi w wodzie albo po prostu pływa na materacu :D

    OdpowiedzUsuń